Az Osztrák-Magyar Monarchia idejében egyre jobban fejlődött a mai Dalmácia is. A vasút egyre délebbre jutott le, Dubrovnikban pedig már elektromos villamost terveztek már 1905-ben. A nyomvonal megépítésére még várni kellett, de a kor műszaki színvonalához képest rekordidő alatt, 48 munkanap alatt lefektették a vágányokat.
Az első villamos 1910. december 22-én indult el a városfaltól (Pila) a kikötőbe (Gruž), később ezt a vonalat meghosszabbították az eredeti terveknek megfelelően a vasútállomásig. Pilától egy másik útvonalat is indítottak, a Lapad részre.
A villamos általában két kocsival közlekedett. Az első zárt kocsiba hátul kellett felszállni és elől leszállni. A másik, a hátsó és nyitott kocsiba, bárhol fel lehetett szállni, vagyis ahol sikerült felférni a helyieknek vagy a turistáknak.
A villamost a helyiek teherszállításra is használták. Ezzel vitték a postát is, sőt igény esetén különjáratot is indítottak a menetrenden kívül.
A villamos sorsát egy baleset pecsételte meg. 1970. március 7-én az egyik villamos féke meghibásodott, és a villamos kisiklott. A balesetben egy ember meghalt, és 14-en megsérültek. Nem sokkal később, március 20-án örökre felfüggesztették a villamosok közlekedését.
Dalmácia egyetlen járatának villamosait szétszerelték, de kettőt sikerült megmenteni, köztük egy 1912-ben készült nyitott oldalú kocsit, amely azóta is a Zágrábi Műszaki Múzeumban látható.