Trükköznek a horvát szállásadók, visszamondják a korábban lekötött foglalásokat

Már Horvátországban is téma az utóbbi héten a hazai sajtóban megismert jelenség. A horvát szállásadók sok esetben visszamondják a korábban lekötött foglalásokat, hogy azt jóval drágábban ki tudják adni az újonnan érdeklődőknek.

Már Horvátországban is téma az utóbbi héten a hazai sajtóban megismert jelenség. A horvát szállásadók sok esetben visszamondják a korábban lekötött foglalásokat, hogy azt jóval drágábban ki tudják adni az újonnan érdeklődőknek.

Tavaly kb. 50%-os forgalmat bonyolítottak le a horvát szálláshelyek, sokan az idén is ilyen forgalomra számítottak. A szálláshelyek száma is csökkent, sokan ki sem nyitottak a tavalyi helyzet után, így most kevesebb vendégágy várja a turistákat, mint két évvel korábban.

Akik kinyitottak, igyekeztek magukat foglalásokkal bebiztosítani, így akár olcsóbban is meghirdették a szállásaikat a szezon előtt, ennek eredménye lett egy viszonylag jó foglaltsági állomány a szezon második részére.

Időközben azonban berobbant a horvát turizmus. Több mediterrán országhoz képest jobbak a járványadatok, egyre több külföldi turista érkezik, múlt héten már átlépték a napi egymillió vendéget.

Ez már a 2019-es csúcsszezon 80-90%-át jelenti a legtöbb szálláshelyen és az igény egyre jobban emelkedik. Lassan ott tartunk, hogy jelentősen emelkednek az árak, hiszen a helyi vendéglátók szerint most már nagyobb a kereslet, mint a kínálat.

Magyarországon számos helyen megjelent az előző napokban, hogy a horvát szállásadók sorra mondják le a korábbi foglalásokat és adják oda azoknak, akik hajlandóak többet fizetni érte. Ez már a horvát sajtóban is téma.

A korábban előleggel lefoglalt vagy teljesen kifizetett szállásokat mondanak le szinte az utolsó pillanatokban, ezzel sok családot hoznak nehéz helyzetbe. A kifogások eléggé változatosak (pl. lezárták a szállást covid miatt, az előző vendég covidos lett, még maradnia kell, vagy temetés van a családban stb.) Ezt sokan nehezen hiszik, főleg azután, hogy a lemondott szállásukat újra látják meghirdetve, jóval drágábban.

A horvát idegenforgalom országos és helyi illetékesei úgy tesznek, mintha a probléma nem létezne, mondván hozzájuk még senki sem fordult panasszal, miközben a magyar, szlovák, cseh vagy akár a horvát turisztikai fórumokon is rengeteg a panaszos kárvallott.

Az sem garancia, ha már előre befizettünk mindent, hiszen a szállásadó simán visszaadja a pénzt, ha ugyanazt a szállást később pl. 30%-kal drágábban másnak ki tudja adni.

Fontos hangsúlyozni, hogy nem mindenki így értékesít, természetesen vannak tisztességes szállásadók is. Nekik és a régiójuknak most kifejezetten hátrányos, hogy sokan egy kalap alá veszik őket a nyerészkedő szálláskiadókkal.

A szállásközvetítő weboldalak, pl. Booking tudnak a jelenségről. Nekik sem jön jól a sok sztornózás, csökkenti a bizalmat az oldalaik iránt. A maguk részérről megpróbálják megnehezíteni az ilyen trükköket.

A szállásfoglalók túl sokat nem tehetnek ez ügyben, csak remélhetik, hogy tisztességes szállásadóval van dolguk és nem az indulás előtti napokban, vagy órákban derül ki, hogy törölték a foglalásukat. Vagy már a helyszínen, amiről szintén olvashattunk példát...