A városok közül a magyarok London iránt érdeklődtek leginkább, amelyet Barcelona és Róma követ, a negyedik helyen Dubai áll - ismertette a legfrissebb magyarországi turisztikai trendeket a Google magyarországi üzletfejlesztési vezetője sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten.
Boncsér Henrietta az utazási keresési trendekről elmondta: a mobil egyre nagyobb szerepet tölt be a felhasználók életében, és az utazások megszervezése sem jelent kivételt ez alól, az első negyedévben az összes keresés 36,1 százaléka már mobileszközről érkezett.
Tavaly a Magyarországról indított utazási keresések 33 százaléka történt mobilról, ami 50 százalékos növekedés 2015-höz képest - ismertette.
A Google adatai szerint a tavalyi nyári szezonban a legnépszerűbb ország Horvátország volt, amit Olaszország és Görögország követett. A városok rangsorát Bécs, London és Prága vezette tavaly - mondta. Az utazással és idegenforgalommal kapcsolatos keresési volumen tavaly augusztusban volt a legmagasabb, a heti eloszlás pedig hétfőn, kedden, valamint vasárnap volt kiemelkedő a hét többi napjához képest.
A legkeresettebb utazási kategóriák közé tartozik 49 százalékos aránnyal az úti céllal kapcsolatos keresések, 24 százalékkal a szállodák, és 9 százalékkal a légi közlekedés 2016-ban. Ezen túl az apartman bérlés, üdülési csomagok, helyi attrakciók, vonat, autóbusz, taxi és autószolgáltatások, last minute utazás, vagy az autóbérlés.