Júliusi pánik az adriai szállodákban

Horvátország
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Tavaly rekordforgalmat produkált a horvát idegenforgalom, az idén nagyon nehéz lesz megismételni a tavalyi eredményeket.

Már szinte hagyománnyá vált, hogy a horvát tengerparti szállodákban a júniúsi telítettség után (amely elsősorban az ünnepnapoknak és iskolai szüneteknek köszönhető) bekövetkezik az ún. „júliusi lyuk“, azaz nagyon sok szállodai szoba marad üresen. Szakértők szerint a probléma csírája egy téves logikán alapul. Holott a mutatók már jó néhány éve azt jelzik, hogy a főszezon július második felében kezdődik és szeptember közepéig tart, a szállodák tulajdonosai ennek ellenére magasabb árakon kínálják a szolgáltatásaikat ebben az időszakban. Míg másutt (pl. a Földközi-tenger konkurens szállodáiban) nem ez a helyzet – ott ugyanis olcsóbbak a szállodák július elején - írja a Slobodna Dalmacija.

A megoldás erre a nem megfelelő árpolitikára a „tűzoltás“, pontosabban nagy árcsökkentések, akciók, kedvező last-minute foglalások – az „utolsó pillanatban“ utazók nagy örömére. Csakhogy az a vendég, aki már hónapokkal előtte lefoglalta (és kifizette) július eleji nyaralását, igazságtalannak érezheti (jogosan) a magasabb árat.

A tavaly elért turisztikai sikereket idén amúgy is nehéz lesz elérniük a horvátoknak : drasztikusan csökkent az orosz és ukrán vendégek száma ( és éppen ők voltak július elején legtöbben).